On smatra da se na ovaj način najgrublje zadire hijerarhijska ovlašćenja glavnog javnog tužioca i pokušava i narušavanje hijerarhijske organizacije VJT u Beogradu.
Što se tiče drugih odeljenja u sastavu Višeg javnog tužilaštva u Beogradu, naročito Posebnog odeljenja za suzbijanje korupcije čija je mesna nadležnost podudarna sa mesnom nadležnošću Apelacionog javnog tužilaštva u Beogradu, Stefanović je istakao da Zakon o organizaciji i nadležnosti državnih organa za borbu protiv organizovanog kriminala, terorizma i korupcije propisuje da rukovodioca tog odeljenja postavlja javni tužilac iz reda javnih tužilaca u VJT, dok rukovodioci nisu izjednačeni po svojim pravima i obavezama sa glavnim javnim tužiocem, niti za tim ima potrebe.
Posebno je ukazao da je organizovanje testiranja za kandidate koji su konkurisali za izbor na izbor za funkciju javnih tužilaca u VJT u Beogradu, kojim VST proverava njihova stručna znanja iz oblasti bitnih za rad u odeljenju za visokotehnološki kriminal, kao i saopštavanje kandidatima od strane pojedinih članova komisije VST da je konkurs namenski raspisan za popunjavanje mesta u Posebnom odeljenju za borbu protiv korupcije i Posebnom odeljenju visokotehnološki kriminal VJT u Beogradu, predstavljaju pokušaj ozbiljnog, nezakonitog mešanja u unutrašnju organizaciju VJT u Beogradu.
To je takođe pokušaj VST da uzurpira zakonska ovlašćenja glavnog javnog tužioca koja se odnose na godišnji plan i raspored poslova iz člana 39. Zakona o javnom tužilaštvu, smatra glavni javni tužilac VJT u Beogradu.
On je podsetio da je izrada godišnjeg plana i rasporeda poslova isključiva nadležnost glavnog javnog tužioca u odnosu na javno tužilaštvo kojim rukovodi i da VST nema ovlašćenja da se u to upušta, a kamoli da određuje koji će javni tužilac biti raspoređen u koje odeljenje.
„Visoki savet tužilaštva bi trebalo da bude garant samostalnosti rada tužilaštava u Republici Srbiji, a ne da svojim nezakonitim postupanjima ugrožava njihovu samostalnost“, zaključio je Stefanović u svom dopisu.